Meie olime “Bullerby lapsed”
- Üksikasjad
Jaanuaris me mõtlesime noorema näitetrupiga, millist näidendit võiksime teha. Me valisime selle järgi, kus on palju tegelasi ja tegevust. Valikus olid “Buratino”, “Lotte” ja veel palju teisi lõbusaid lugusid. Lõpuks me valisime Astrid Lindgreni “Bullerby lapsed”.
Esimesena vaatasime näiteringiga filmi “Bullerby lapsed”. Järgmisena kirjutasime üles, missuguses rollis keegi tahaks olla. Filmist me saime mõtteid, milliseid stseene teha. Me olime kõik väga elevil! Saime omale rollid ja õpetaja Kristel täiendas teksti ja jagas need meile. Põnev oli laval liikumist harjutada. Me hakkasime teksti pähe õppima, mis oli keeruline nende jaoks, kellel oli seda palju. Me lisasime paar stseeni ise juurde, näiteks konnaloo ja kummituste püüdmise. Kui tekst oli enam-vähem peas, hakkasime endale kostüümi valima. Püüdsime valida vanaaegsed ja heledates toonides riided. Riietumisstseenis valisime muusika ja mõtlesime välja Moekeseks tantsu. Seda oli väga lõbus teha!
Kui me olime palju harjutanud, siis tegime peaproovi ja läksime esinema Meelespea lasteaeda. Lasteaias oli tore näidelda, kuid mõni apsakas tuli sisse, ent sellest polnud midagi. Järgmine päev esinesime koolis 1.-3. klassidele. Pinge oli suur, aga segamini ei läinud. Viimane näidend oli Kannikese lasteaias. Seal läks kõige paremini ja nautisime oma esinemist täiega. Pärast etendust saime väikestelt lastelt plaksu, tantsisime koos nendega ja läksime õue mängima. Alguses lasteaialapsed natuke kartsid meid. Me mängisime nendega peitust ja kulli. See oli väga lahe!
Esinemine lavastuses “Bullerby lapsed” oli väga tore kogemus. Õppisime koostööd, kuidas üksteist aidata ja esinemishirmust üle saada. Kindlasti tahaksime järgmisel aastal uuesti esinema minna!
Pille Savisaar, Anni Isak, Nora-Liisa Kaljund (5.b)
Keskkonnateadlikkuse parima kujundaja tiitel Tartu Veeriku Koolile
- Üksikasjad
Liikumisaasta kestab ja aprill oli südamekuu. Lisaks liikumisele oli aprillikuus tähelepanu all ka keskkond.
Tartu Linnavalitsuse tervisemeeskond valis välja parimad tegevused lasteaedades ja koolides.
Keskkonnateadlikkuse parima kujundajana märgiti ära just meie kool. Tartu Veeriku Kooli keskkonda toetav plogging. Plogging on prügijooks või -kõnd, lähed õue liigutama ning samal ajal korjad üles looduses vedeleva prügi. Kehalise kasvatuse tundide ajal puhastasid õpilased kamba peale üle 75 km kooli ümbrusest.
Tervisemeeskond märkis ära ka meie kooli südant toetava orienteerumismängu „Südame heaks“.
Kokkuvõte Tartu linna kodulehel
Õppekava toetav projekt "Loeme ja loome"
- Üksikasjad
2022/2023. õppeaastal jooksul rakendus Tartu Veeriku Koolis ja Tartu Erakoolis SädeTERA ühine õppekava toetav projekt "Loeme ja loome".
Projektis said osaleda kõik Tartu Veeriku Kooli ja Tartu SädeTERA Erakooli 1.-4. klasside õpilased.
Õppeaasta jooksul toimus projekti raames kokku üheksa Kahoot! võistlusmängu. Kahooti küsimused olid koostatud iga kuu ilmunud ajakirjade põhjal. Osalemine oli vabatahtlik. Igakuiselt osales lugemisväljakutsetel ~30 õpilast.
Õpilased, kes osalesid kõikidel lugemisväljakutsetel ja saavutasid seal väga häid tulemusi, said õppeaasta lõpus auhinnareisile Eesti Lastekirjanduse Keskusesse, kus kohtusime lastekirjanik Ilmar Tomuskiga ja osalesime teematunnis "Tahvlist tahvlini".
Auhinnareisile sai 16 õpilast, 10 tüdrukut 1.-4. klassist ja 6 poissi 1.-3. klassist.
Ilmar Tomusk tutvustas lugemishuvilistele õpilastele enda teoseid ja sütitas lugemispisikut veelgi, avades pisut veel ilmumata raamatute vahvat sisu. Teematunnis uurisime, milliseid jutte lugesid lapsed sada aastat tagasi ja kuidas siis õpiti koolis lugema ning kirjutama. Õpilased tegid tutvust teekonnaga, kuidas sünnib raamat ja saime ka ise kirjanikeks kehastuda. Enim meeldis õpilastele kirjanik Ilmar Tomuskiga kohtumine. Ilmar Tomusk rääkis kaasahaaravalt ja väga põnev oli kuulata, kuidas õpilaste ja kirjaniku vahel tekkis mõnus arutelu mõne raamatu põhjal, mida pea kõik olid lugenud, näiteks "Matemaatiline sõber. Ajukiip".
Lastekirjanduse Keskusest lahkusid õpilased kõik Ilmar Tomuski autogrammiga.
Vahvat lugemist ja kohtumiseni juba järgmistel lugemisväljakutsetel.